dc.contributor.author
Yas, Emin
dc.date.accessioned
2018-06-07T18:07:09Z
dc.date.available
2016-11-16T13:07:23.609Z
dc.identifier.uri
https://refubium.fu-berlin.de/handle/fub188/4662
dc.identifier.uri
http://dx.doi.org/10.17169/refubium-8862
dc.description.abstract
The dissertation is a contrastive analysis. It deals with the acquisition of
English relative clause (RC) by German and Turkish students(in Germany and
Turkey) learning English as a second and third language and attending the 11th
grades of a German school. The main question of the study is to find out
whether the acquisition of English RCs is more difficult for German or for
Turkish learners. The other study is the corpus analysis of the English
relative clauses. For this research I have chosen various school books from
the fields such as History, Chemistry and Literature. The target is to find
out how often the English relative clauses are used. They are from the same
school level (11th grade) where I have applied the tests. I wanted to know
which difficulties exists for the students. Moreover the frequency of English
relative clauses in the school books has been given.
de
dc.description.abstract
Diese Dissertation ist eine Kontrastivarbeit. Es ist über den Erwerb der
englischen Relativsätze von den deutschen und türkischen Schüler/innen, die
zur elften Klasse einer deutschen Schule gehen. Die Hauptfrage ist ob die
englischen Relativsätze für die deutschen Schüler/innen leichter erlernbar
sind als für die türkischen Schüler/innen. Neben der Hauptuntersuchung zum der
Erwerb der Relativsätze enthält meine Arbeit im Hauptteil auch eine zweite
Untersuchung (Korpusanalyse), mit dem Ziel, herauszufinden, wie oft die
englischen Relativsätze verwendet werden. Für meine Untersuchungen habe ich
mehrere Schulbücher des Faches Geschichte und eines aus dem Fach Chemie aus
der gleichen Klassenstufe, wo ich die Tests durchgeführt habe, (11. Klasse)
ausgewählt. Damit wollte ich herausfinden, welche Schwierigkeiten für die
Schüler/innen existieren, nebenbei sollte die Häufigkeitsverteilung der
Relativsätze in den Büchern ermittelt werden.
de
dc.format.extent
377 Seiten
dc.rights.uri
http://www.fu-berlin.de/sites/refubium/rechtliches/Nutzungsbedingungen
dc.subject
Second Language Acquisition
dc.subject
Contrastive Linguistics
dc.subject
Foreign Language Teaching
dc.subject.ddc
100 Philosophie und Psychologie
dc.subject.ddc
400 Sprache
dc.subject.ddc
400 Sprache::410 Linguistik
dc.title
Acquisition of English Relative Clauses by German L1 and Turkish L1 Speakers
dc.contributor.contact
meminyas@yahoo.com
dc.contributor.firstReferee
Prof. Dr. Peter Kunsmann
dc.contributor.furtherReferee
Prof. Dr. Carol W. Pfaff
dc.date.accepted
2016-06-27
dc.identifier.urn
urn:nbn:de:kobv:188-fudissthesis000000103427-2
dc.title.translated
Der Erwerb der englischen Relativsätze durch deutsche (L1) und türkische (L1 &
L2) Kinder
de
refubium.affiliation
Philosophie und Geisteswissenschaften
de
refubium.mycore.fudocsId
FUDISS_thesis_000000103427
refubium.mycore.derivateId
FUDISS_derivate_000000020349
dcterms.accessRights.dnb
free
dcterms.accessRights.openaire
open access