Haupttitel:
Cosmopolitan Communication Studies
Titelzusatz:
Toward Deep Internationalization
Herausgeber*in:
Richter, Carola; Radue, Melanie; Horz-Ishak, Christine; Litvinenko, Anna; Badr, Hanan; Fiedler, Anke
Datum der Freigabe:
2025-05-02T08:27:34Z
Abstract:
This volume proposes a “deep internationalization” of media and communication
studies by offering insights and guidance on how to integrate a cosmopolitan
perspective in a variety of subfields of this discipline. Building on debates on
de-Westernization and cosmopolitanism, the contributors advocate for the inclusion
of both global and local perspectives and context-led approaches. They argue that
acknowledging and incorporating epistemologies, topics, and methodologies from
diverse regions, contexts, and backgrounds will enhance the comprehensiveness
and relevance of their discipline and foster a more inclusive and meaningful
understanding in communication studies
Teil des Identifiers:
ISSN (print): 2569-2240
e-ISSN (online): 2702-8984
Freie Schlagwörter:
Analoge Medien
Digitale Medien
Interkulturalität
Medien
Medienästhetik
Mediengeschichte
Mediensoziologie
Medientheorie
Medienwissenschaft
Wissenschaftsgeschichte
Wissenschaftssoziologie
DDC-Klassifikation:
384 Kommunikation, Telekommunikation
Verlag:
transcript Verlag
Fachbereich/Einrichtung:
Politik- und Sozialwissenschaften
Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft
Anmerkungen:
Die Publikation wurde ermöglicht durch eine Ko-Finanzierung für Open-Access-Bücher der Freien Universität Berlin.
Serie/Mehrbändig:
Media Studies
Zählung Serie/Mehrbändig:
118