dc.contributor.author
Bai, Xi
dc.date.accessioned
2024-03-22T13:45:15Z
dc.date.available
2024-03-22T13:45:15Z
dc.identifier.uri
https://refubium.fu-berlin.de/handle/fub188/41883
dc.identifier.uri
http://dx.doi.org/10.17169/refubium-41604
dc.description.abstract
Objective: The term ‘primary dystonia’ is used to describe idiopathic or genetic cases of
dystonia that are isolated and do not entail pathological changes. Primary dystonia, as
opposed to secondary dystonia, has long been known to be lacking of any anatomical
substrate. During deep brain stimulation (DBS) trajectory planning, however, we
discovered T2-hyperinstensive signal alterations (SA) in the target area, especially within
young patients with dystonia. Those young patients normally should not have SA.
Methods: We studied 50 MRIs from patients with primary dystonia who were implanted
with DBS. An evaluation of SA volumes and total basal ganglia volumes took place,
followed by 50 age-matched controls.
Results: The dystonia group has a 10-fold prevalence of SA inside the globus pallidus
(GP). The biggest difference was observed in the age group that was younger than 25-
year-old. A total basal ganglia volume variation was observed in the dystonia group, with
larger GP and significantly smaller putamen and caudate.
Conclusions: We observed differences in the basal ganglia anatomy between primary
dystonia patients and the control group. Decreases in putamen and caudate volume may
indicate functional degeneration, meanwhile a bigger volume of putamen and caudate
might imply overactivity. The novel result of T2-hyperintensive SA in the GP of young
patients was a productive discovery, considering the fact that microvascular lesions are
very rare. Their pathogenic nature is unknown.
en
dc.description.abstract
Ziel: Mit dem Begriff „primäre Dystonie“ werden idiopathische oder genetisch bedingte
Fälle von Dystonie bezeichnet, die isoliert und ohne pathologische Veränderungen
auftreten. Bei der primären Dystonie ist im Gegensatz zur sekundären Dystonie seit
langem bekannt, dass kein anatomisches Substrat vorhanden ist. Während der
Trajektorienplanung der tiefen Hirnstimulation entdeckten wir jedoch T2-hyperinstensive
Signalveränderungen in der Zielregion, selbst bei jungen Patienten, bei denen Ischämie
selten ist.
Methoden: 50 MRTs von Patienten mit primärer Dystonie, für die tiefe Hirnstimulation
geplant war, wurden untersucht. Die Gesamtvolumina der Basalganglien und der
Signalveränderungen wurden bewertet und dann mit 50 altersentsprechenden
Kontrollgruppen-Personen verglichen.
Ergebnisse: Die Dystonie-Gruppe hatte eine 10-fache Prävalenz von
Signalveränderungen innerhalb des Globus pallidus (GP). Der größte Unterschied wurde
in der Gruppe unter 25 Jahren beobachtet. In der Dystonie-Gruppe wurde eine
Gesamtvariation des Basal Ganglien-Volumens mit größerem GP und signifikant
kleinerem Putamen und Caudatum beobachtet.
Schlussfolgerungen: Die Anatomie der Basal-Ganglien mit primärer Dystonie
unterschied sich von der einer Kontrollgruppe. Eine Abnahme des Putamen- und
Caudatvolumens kann auf eine funktionelle Degeneration hinweisen, während ein
größeres Putamen- und Caudatumvolumen eine Überaktivität bedeuten kann. Die T2-
hyperintensive Signalveränderung im GP junger Patienten ist interessant, da
mikrovaskuläre Läsionen sehr selten sind. Ihre pathogene Natur ist unbekannt.
de
dc.rights.uri
http://www.fu-berlin.de/sites/refubium/rechtliches/Nutzungsbedingungen
dc.subject
basal ganglia
en
dc.subject
deep brain stimulation
en
dc.subject
globus pallidus
en
dc.subject
magnetic resonance imaging
en
dc.subject.ddc
600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften::610 Medizin und Gesundheit::610 Medizin und Gesundheit
dc.title
Examination of the morphological abnormalities in the basal ganglia of dystonia patients
dc.contributor.gender
female
dc.contributor.firstReferee
N.N.
dc.contributor.furtherReferee
N.N.
dc.date.accepted
2024-03-23
dc.identifier.urn
urn:nbn:de:kobv:188-refubium-41883-9
dc.title.translated
Untersuchung der morphologischen Unterschiede der Basalganglien bei Dystonie-Patienten
ger
refubium.affiliation
Charité - Universitätsmedizin Berlin
dcterms.accessRights.dnb
free
dcterms.accessRights.openaire
open access