dc.contributor.author
Zhang, Xixuan
dc.date.accessioned
2022-04-21T11:02:07Z
dc.date.available
2022-04-21T11:02:07Z
dc.identifier.uri
https://refubium.fu-berlin.de/handle/fub188/34754
dc.identifier.uri
http://dx.doi.org/10.17169/refubium-34473
dc.description.abstract
Digitally networked action (Bennett & Segerberg, 2012) has become a prominent political reality. This article explores the evolution of digitally networked action, considering the Twitter hashtag #HomeToVote in 2018 as a relevant case. The case study features the return of Irish expatriates to their home country to vote in the referendum on abortion rights, since no postal votes were available to Irish citizens abroad. We investigated how actors participated in digitally networked action on Twitter, viewed from three perspectives: composition, diffusion, and dynamics. Through an @-mention network with 7,373 edges and 5,198 nodes, built on all original tweets (N = 33,927) about #HomeToVote, we interpreted the digitally networked action based on social interaction and information distribution between and beyond categorized subgroups of actors during four phases. The early phases of #HomeToVote are related to engagement and mobilization, while the latter phases are associated with experience sharing and solidarity declaration. Throughout the development of #HomeToVote, individuals and organizational actors show collective endeavors to promote digitally networked action, while media actors use Twitter to consistently depict moments of #HomeToVote. The findings suggest that #HomeToVote, as an organizationally enabled advocacy network, has a large political capacity to share communication linkages, facilitate flexible affiliations, and employ personalized engagement mechanisms.
en
dc.description.abstract
Dieser Artikel untersucht den Twitter-Hashtag #HomeToVote im Jahr 2018 als relevanten Fall der Entwicklung der „digitally networked action“ (Bennett & Segerberg, 2012). In der Fallstudie geht es um die Rückkehr irischer Auswanderer in ihr Heimatland, um an dem Referendum über Abtreibungsrechte teilzunehmen, da irischen Bürger*innen im Ausland keine Briefwahl möglich war. Wir untersuchten, wie Akteure an der „digitally networked action“ auf Twitter teilnahmen, aus drei Perspektiven: Zusammensetzung, Diffusion und Dynamik. Anhand eines @-mention-Netzwerks mit 7.373 Kanten und 5.198 Knoten, das auf allen Original-Tweets (N = 33.927) zum Thema #HomeTo-Vote aufgebaut wurde, interpretierten wir die „digitally networked action“ anhand der sozialen Interaktion und Informationsverteilung zwischen kategorisierten Untergruppen von Akteuren innerhalb von vier Phasen. Die frühen Phasen von #HomeToVote stehen im Zusammenhang mit Engagement und Mobilisierung, während die späteren Phasen mit Erfahrungsaustausch und Solidaritätserklärungen verbunden sind. Während der gesamten Entwicklung von #HomeToVote zeigen Individuen und organisatorische Akteure kollektive Bemühungen, um „digitally networked action“ zu fördern, während Medienakteure Twitter nutzen, um Momente von #HomeToVote konsistent darzustellen. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass #HomeToVote als organisatorisch ermöglichtes Advocacy-Netzwerk eine große politische Kapazität hat, um Kommunikationsverbindungen zu teilen, flexible Zugehörigkeiten zu erleichtern und personalisierte Engagement-Mechanismen zu ermöglichen.
de
dc.format.extent
31 Seiten
dc.rights.uri
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
abortion rights
en
dc.subject
connective action
en
dc.subject
social network analysis
en
dc.subject.ddc
000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke::070 Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen::070 Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen
dc.title
Understanding digitally networked action: A case study of #HomeToVote and the Irish abortion referendum 2018
dc.type
Wissenschaftlicher Artikel
dc.title.translated
Digital vernetztes Handeln verstehen: Eine Fallstudie zu #HomeToVote und dem irischen Abtreibungsreferendum 2018
de
dcterms.bibliographicCitation.doi
10.5771/2192-4007-2021-4-502
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SCM Studies in Communication and Media
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4
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502
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532
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10
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https://doi.org/10.5771/2192-4007-2021-4-502
refubium.affiliation
Politik- und Sozialwissenschaften
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Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft / Arbeitsstelle Digitalisierung und Partizipation
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no
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open access
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2192-4007
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WoS-Alert