dc.contributor.author
Li, Feng
dc.date.accessioned
2021-06-02T13:02:51Z
dc.date.available
2021-06-02T13:02:51Z
dc.identifier.uri
https://refubium.fu-berlin.de/handle/fub188/29289
dc.identifier.uri
http://dx.doi.org/10.17169/refubium-29036
dc.description.abstract
About half of the patients initially present with purely ocular symptoms at myasthenia gravis (MG) onset, which is here defined as ocular onset myasthenia gravis (OMG), because ocular myasthenia gravis is more frequently defined when the purely ocular symptoms last for 2 or 3 years after disease onset. OMG is often regarded as a mild disease but can be profoundly disturbing and visually disabling. Besides, more than half of the patients with OMG will develop a secondary generalized MG (gOMG). Although robot-assisted thymectomy has become a treatment option for patients with gOMG, it has not yet received much acceptance for those with OMG.
Our study aimed to explore the optimal timing of thymectomy for OMG regarding the time of generalization. We conducted a retrospective review of 596 patients with MG who underwent robot-assisted thymectomy in the Charité Berlin. One hundred and sixty-five patients were eligible for inclusion. Patients who received thymectomy before generalization were classified to OMG group (n=73), whereas those who received thymectomy after generalization were classified to gOMG group (n=92). Sixty-five patients of each group were matched according to the propensity score. The estimated cumulative rate of complete stable remission at five years in the OMG group (49.5%) was significantly higher than that in the gOMG group (33.4%). A propensity matching analysis was then performed in the nonthymomatous MG subgroup, and the results after matching were in line with the whole group analysis.
Then, we continued our work (unpublished data) to develop a prediction model in patients with purely ocular symptoms at MG onset to predict the probability of conversion to gOMG. Our results indicated that female gender, higher age at onset, higher anti-AChR antibody titer, seropositivity for anti-MuSK antibody, the presence of other autoimmune disease, and no medication with corticosteroids were significantly associated with the development of secondary generalization. The discriminative ability of the final model indicated a fair predictive ability with a concordance statistic (C-statistic) of 0.689 for internal validation. An equation was then generated based on these six variables to accurately predict the probability of conversion to generalization.
In patients with purely ocular symptoms at MG onset, thymectomy before generalization is likely to result in a higher remission rate than thymectomy after generalization does. The proposed equation might predict the probability of conversion to generalization. Thymectomy should be considered in OMG patients with a high risk of generalization who have failed to respond satisfactorily to corticosteroids agents or have intolerable side effects from them.
en
dc.description.abstract
Etwa die Hälfte der Patienten weist zu Beginn einer Myasthenia gravis (MG), rein augenbedingte Symptome auf, hier als okuläre Myasthenia gravis (OMG) bezeichnet, obwohl sie häufiger so definiert wird, wenn rein okuläre Symptome 2 oder 3 Jahre nach Krankheitsbeginn anhalten. Die OMG wird oft als milde Krankheit angesehen, kann aber tiefgreifend stören und das Sehvermögen beeinträchtigen. Außerdem entwickelt mehr als die Hälfte der Patienten mit OMG sekundär eine generalisierte MG (gOMG). Obwohl die robotische Thymektomie bei Patienten mit gOMG zu einer Behandlungsoption geworden ist, gilt das für Patienten mit OMG noch nicht.
Unsere Studie untersuchte den optimalen Zeitpunkt der Thymektomie in Bezug auf den Zeitpunkt der Generalisierung Retrospektiv wurden 596 Patienten mit MG nach einer robotischen Thymektomie an der Charité Berlin untersucht. Einhundertfünfundsechzig Patienten konnten eingeschlossen werden. Patienten, die vor der Generalisierung eine Thymektomie erhielten, wurden der OMG-Gruppe (n = 73) zugeordnet, während diejenigen, die nach der Generalisierung eine Thymektomie erhielten, der gOMG-Gruppe (n = 92) zugeordnet wurden. Fünfundsechzig Patienten jeder Gruppe wurden nach dem Neigungsscore abgeglichen. Die geschätzte kumulative Rate der vollständigen stabilen Remission nach fünf Jahren in der OMG-Gruppe (49,5%) war signifikant höher als in der gOMG-Gruppe (33,4%). Eine Neigungsanpassungsanalyse wurde dann für Patienten ohne Thymom vorgenommen, und die Ergebnisse nach dem Anpassen stimmten mit der Gesamtgruppenanalyse überein.
Danach entwickelte unsere Studie ein Vorhersagemodell bei Patienten mit rein okulären Symptomen zu Beginn der MG für die Wahrscheinlichkeit einer Umwandlung in eine gOMG Weibliches Geschlecht (neue Ergebnisse und noch nicht veröffentlicht), höheres Alter zu Beginn, höherer Anti-AChR-Antikörpertiter, Seropositivität für Anti-MuSK-Antikörper, das Vorhandensein von anderen Autoimmunerkrankungen und keine Medikation mit Corticosteroiden waren signifikant mit der Entwicklung einer sekundären Generalisierung assoziiert. Die Unterscheidungsfähigkeit und Kalibrierung des endgültigen Modells zeigten eine gute Vorhersagefähigkeit mit einer concordance statistic (C-Statistic) von 0,689 für die interne Validierung. Basierend auf diesen sechs Variablen wurde dann eine Gleichung erstellt, um die Wahrscheinlichkeit einer Umwandlung in eine Generalisierung genau vorherzusagen.
Bei Patienten mit rein okulären Symptomen zu Beginn der MG, führt die Thymektomie vor der Generalisierung wahrscheinlich zu einer höheren Remissionsrate als die Thymektomie nach der Generalisierung. Die vorgeschlagene Gleichung könnte die Wahrscheinlichkeit einer Umwandlung in eine Generalisierung vorhersagen. Eine Thymektomie sollte bei OMG-Patienten mit hohem Generalisierungsrisiko in Betracht gezogen werden, die nicht zufriedenstellend auf Kortikosteroide ansprechen oder sehr schwere Nebenwirkungen haben.
de
dc.rights.uri
http://www.fu-berlin.de/sites/refubium/rechtliches/Nutzungsbedingungen
dc.subject
Ocular myasthenia gravis
en
dc.subject
Generalization
en
dc.subject
Complete stable remission
en
dc.subject.ddc
600 Technology, Medicine, Applied sciences::610 Medical sciences; Medicine::610 Medical sciences; Medicine
dc.title
Zur Bedeutung der roboterunterstützten Thymektomie bei Myasthenia gravis mit okulärem Symptombeginn
dc.contributor.gender
male
dc.contributor.firstReferee
N.N.
dc.contributor.furtherReferee
N.N.
dc.date.accepted
2021-06-04
dc.identifier.urn
urn:nbn:de:kobv:188-refubium-29289-8
dc.title.translated
The importance of robot-assisted thymectomy in selected myasthenia gravis patients with purely ocular symptoms at onset
en
refubium.affiliation
Charité - Universitätsmedizin Berlin
refubium.isSupplementedBy.doi
10.1093/ejcts/ezz275
refubium.note.author
This work was supported by the China Scholarship Council.
dcterms.accessRights.dnb
free
dcterms.accessRights.openaire
open access
dcterms.accessRights.proquest
accept